Jouw werk is zoals een feestje

Wanneer je werkt met plezier dan is het feest. Je cliënten komen toe, je hebt goede gesprekken, je cliënten zijn dankbaar en op het einde van de dag heb je nog voldoende liefdevolle energie voor je kinderen en je partner.

Super toch?

Alleen is de realiteit net iets anders want die cliënten die stromen niet toe met bussen zoals jij verwacht had. Verdorie, en dan groeit er wat frustratie.

 

“Hilde, ga jij nu zeggen dat mijn werk echt een feestje is?”

Ja, dat zeg ik je!

Jouw praktijk is de feestzaal en je toekomstige cliënten moeten worden uitgenodigd.

Wat doe je als je een feest geeft?

Je plant een zaal in en je stuurt een uitnodiging naar de personen die jij wilt op jouw feest. Daarna is het even wachten. Want de kans is groot dat als je vandaag een uitnodiging stuurt voor morgen, dat er heel veel mensen zijn die de uitnodiging nog niet ontvangen hebben of dat ze al iets anders gepland hebben. Dus jij moet even geduld hebben.

De datum komt dichterbij en dus stuur je nog even een herinnering.

De gasten zijn verwittigd en er komen heel wat vrienden. Het wordt fantastisch!

Natuurlijk moet de zaal helemaal in orde zijn! Er moet sfeer zijn, muziek en vooral een hele goede energieflow! Daar zorg jij voor. De zaal is proper, alles staat klaar, je snuift de orde en de energie in je op. Heerlijk!

Jij bent klaar voor, om eerste gasten te ontvangen!

Dus ja, jouw praktijk is de feestzaal. En natuurlijk moet die helemaal in orde staan. Opgeruimd en netjes, zodat er plaats is om jouw cliënten te ontvangen.

Kijk eens naar jouw praktijkruimte en ga eens na wat er niet hoort, hoe je het kunt ontspullen en toch een gezellige sfeer kunt creëren.

Jouw cliënten zijn jouw gasten! Je moet hen uitnodigen en je moet hen tijd gunnen. Vooral omdat het gasten zijn die jou op dit moment nog niet kennen. Ze moeten jou dus eerst leren kennen en dan pas zullen ze naar je toe komen.

Ga maar eens na hoeveel keer je het aan vrienden moet vragen eer ze naar jouw feestje komen. Ze zeggen niet steeds meteen ja, want de agenda’s moeten naast elkaar gelegd worden, er moet opvang voorzien worden voor de kinderen,…

Hoe kan je dan verwachten dat cliënten meteen JA zeggen wanneer ze jou voor het eerst zien of horen?

 

Dus actie voor vandaag: zorg dat je praktijkruimte helemaal in orde is, dat er een goede energieflow is en dat je cliënten er zich in thuis voelen.

 

Pssst: wil je meer ontdekken over reflexologie?
Kom dan in de Facebookgroep.